Menu

Maurick College

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

    Ja, zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging van Amac. Als je binnen 30 minuten geen mail hebt gekregen, neem dan contact op met Amac via de chat op amac.nl/klantenservice

    Als jouw bestelling is verstuurd ontvang je bericht van Amac. Daarna ontvang je ook bericht over de levering. Van wie je bericht krijgt hangt af van de leveringsoptie die je hebt gekozen. Je kunt bericht krijgen van PostNL (thuisbezorgen), Amac (afhalen in de winkel) of jouw school (afhalen op school).
  • Welke betaalmogelijkheden zijn er als ik bestel via directe koop?

    Bij Directe koop betaal je in deze webshop met iDEAL. Een bankoverschrijving is niet mogelijk.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er als ik bestel via Termijnbetaling?

    Bij Termijnbetaling reken je niets af in de webshop, behalve de administratiekosten. Het iPad-pakket betaal je gespreid over termijnen. Na het voltooien van de bestelling gaat dit automatisch. De termijnbetaling wordt afgehandeld door de school, deze zal jou ook informeren over hoe dit proces verloopt. Eventuele accessoires, borg of aanbetaling betaalt u in deze webshop met iDEAL.

  • Ik wil mijn bestelling wijzigen. Kan dit?

    Ja, je kan jouw bestelling nog wijzigen. Neem contact op met Amac via amac.nl/klantenservice. Jouw bestaande bestelling wordt dan geannuleerd en het aankoopbedrag wordt binnen 2 weken teruggestort. Je kan dan een nieuwe bestelling plaatsen.

  • Ik wil graag een iPad bestellen die niet in de lijst staat. Kan dit?

    Nee, dat is niet mogelijk. Het productaanbod is in overleg met de school opgesteld. Je kunt natuurlijk wel een andere iPad bestellen bij Amac. Je krijgt dan geen exclusieve korting.

  • Hoeveel iPads mogen per scholier worden besteld?

    Per leerling mag je één iPad met beschermhoes, accessoires en verzekering bestellen. De kortingen zijn maar één keer geldig. Bij misbruik behoudt Amac zich het recht om in te grijpen.

Levering

  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

    Thuisbezorgd
    Jouw bestelling wordt binnen twee weken veilig thuisbezorgd door PostNL. Als je bestelling is verzonden, ontvang je een Track & Trace-code.

    Afhalen winkel
    Je bestelling ligt binnen twee weken voor jou klaar in de door jou gekozen Amac-winkel. Je krijgt bericht wanneer het zover is.

    Termijnbetaling
    Je kunt jouw bestelling afhalen op school. Jouw school informeert je over de precieze afhaaldatum en -tijd.

  • Is een deellevering van mijn bestelling mogelijk?

    Nee, dit is niet nodig. Amac garandeert een tijdige levering van alle bestelde producten. Plaats jouw bestelling wel voor de deadline op de homepage.

  • Er is een verkeerd product afgeleverd. Wat nu?

    Neem dan contact op met Amac via amac.nl/klantenservice en vermeld uw ordernummer in uw bericht. Amac neemt dan contact met je op.

  • Ik wil het ontvangen product ruilen/retourneren. Hoe doe ik dit?

    Je kunt het product binnen veertien dagen na ontvangst retourneren of ruilen. Dit kan alleen als de verpakking en het product onbeschadigd en ongebruikt zijn. Vul hiervoor op onze reguliere website het herroepingsformulier in.

Verzekering

  • Is de verzekering verplicht?

    Directe koop
    Nee, de verzekering is niet verplicht. Wel raden we aan om een verzekering af te sluiten. Zo komt de leerling nooit zonder iPad te zitten, ook niet als er iets misgaat.

    Betaling in termijnen
    Ja, de verzekering is een vast onderdeel van het pakket. De iPad is namelijk pas jouw volledige eigendom na betaling van alle termijnen.

  • Welke schade wordt door de verzekering gedekt?

    In het kort: alle van buitenkomende, onverwachte gebeurtenissen die leiden tot schade en schade door gebreken van het product. Lees de precieze informatie over de dekking en de voorwaarden in de polis bij de documenten onderaan de pagina.

  • Is een hoes verplicht wanneer ik een verzekering afsluit?

    Ja, een hoes is dan verplicht. De verzekering biedt alleen dekking als jouw iPad wordt gebruikt in de beschermhoes die je koopt in deze webshop.

  • Mijn iPad is defect geraakt door val-, stoot-, vochtschade etc. Wat nu?

    Zelfverzekerd
    Als je Zelfverzekerd hebt afgesloten, vul je bij een garantiedefect, defect door schade of diefstal altijd eerst het QSX Claims schadeformulier in. Per e-mail ontvang je dan een bevestiging en instructies voor het gratis opsturen van jouw iPad. Het eigen risico van € 50,00 betaal je rechtstreeks aan QSX Claims. QSX Claims zorgt voor een zo snel mogelijke reparatie of vervanging van jouw iPad. Na de reparatie of vervanging ontvang je je iPad (retour) op jouw huisadres.

    Reparatie zonder verzekering
    Als de iPad kapot is gegaan en je geen verzekering hebt afgesloten, kun je de iPad via amac.nl/support aanmelden voor reparatie. De doorlooptijd is doorgaans zo’n 2 weken.

  • Wanneer ontvang ik het polisblad?

    Na het plaatsen van je bestelling meldt Amac jouw iPad aan bij de verzekeraar. Je hoeft hiervoor zelf dus niets te doen. Je ontvangt het polisblad van de verzekering, nadat de levering van je bestelling heeft plaatsgevonden.

Termijnbetaling

  • Waarom zou de school de betaling in termijnen willen faciliteren aan leerlingen?

    De school kan als geen ander bepalen met welk apparaat het onderwijs kan worden vormgegeven. Hierover worden afspraken gemaakt met Amac. Door de mogelijkheid te bieden het apparaat in termijnen te betalen, zorgt de school ervoor dat de aanschaf van het apparaat binnen het bereik van nagenoeg iedere portemonnee komt. Als alle leerlingen hetzelfde type apparaat gebruiken, levert dit bovendien voordeel op in de beheersbaarheid, de beveiliging en de lesmethodes die worden gebruikt.

  • Wat gebeurt er met de iPad als de leerling de school verlaat?

    Directe koop
    Bij Directe koop is de iPad direct jouw eigendom en dat blijft natuurlijk zo. De school verwijdert al haar software en de iPad wordt helemaal vrijgegeven.

    Termijnbetaling
    Bij Termijnbetaling heb je de keuze:

    • De leerling neemt de iPad mee (naar de volgende school) en blijft het maandbedrag betalen óf
    • De leerling neemt de iPad mee en betaalt de resterende termijnen in één keer.
  • Wat gebeurt er aan het einde van de looptijd?

    Voor dat alle termijnen betaald zijn, is de financierder de eigenaar van de iPad. Als je alle termijnen hebt betaald, ben je eigenaar van de iPad.

Garantie en reparatie

  • Hoe lang heb ik garantie op mijn iPad?

    Amac geeft twee jaar garantie op jouw iPad. Lees hier meer over de garantie.

  • Hoe lang heb ik garantie op mijn hoes en accessoires?

    Amac geeft twee jaar garantie op de hoes en accessoires. Deze garantie is alleen van toepassing op defecten die bij normaal gebruik zijn ontstaan.

  • Mijn iPad is kapotgegaan of gestolen. Wat nu?

    Zelfverzekerd
    Als je Zelfverzekerd hebt afgesloten, vul je bij een garantiedefect, defect door schade of diefstal altijd eerst het QSX Claims schadeformulier in. Per e-mail ontvang je dan een bevestiging en instructies voor het gratis opsturen van jouw iPad. Het eigen risico van € 50,00 betaal je rechtstreeks aan QSX Claims. QSX Claims zorgt voor een zo snel mogelijke reparatie of vervanging van jouw iPad. Na de reparatie of vervanging ontvang je je iPad (retour) op jouw huisadres.

    Reparatie zonder verzekering
    Als de iPad kapot is gegaan en je geen verzekering hebt afgesloten, kun je de iPad via amac.nl/support aanmelden voor reparatie. De doorlooptijd is doorgaans zo’n twee weken.

  • Mijn accessoire is kapotgegaan. Wat nu?

    Als jouw Apple-accessoire kapot is gegaan en je geen verzekering hebt afgesloten, kun je het accessoire via amac.nl/support aanmelden voor reparatie. De doorlooptijd is doorgaans zo’n twee weken.

    Is een ander accessoire kapotgegaan? Neem dan contact op met amac.nl/klantenservice.

Bestel uiterlijk voor 27 juni.

Op het Maurick College werken we met de iPad om onze lessen interactiever, informatiever en aantrekkelijker te maken. In samenwerking met Amac bieden we je de mogelijkheid om een iPad in combinatie met een screenprotector aan te schaffen voor jouw kind. Eventuele accessoires zijn extra te bestellen.

Het is belangrijk om onderstaande informatie eerst goed te lezen voordat je doorgaat met de bestelling.

Het bestelproces wijkt af van wat je normaal in webwinkels gewend bent. Zo kun je in onze webshop alleen maar de producten kiezen die wij als school hebben geselecteerd. Bovendien kun je tijdens het bestelproces niet terug naar je winkelmandje om aanpassingen te doen.

 

Directe koop.

  • iPad (2021)
  • In één keer betalen
  • Afhalen in de winkel of thuisbezorgd

Het Maurick College en Amac Onderwijs hebben een iPad voor jou geselecteerd.

Om een iPad te kiezen klik je bovenaan deze pagina op ‘Start’. Na de productkeuze kom je terecht in de betaalstraat. Aan het eind van de betaalstraat betaal je jouw bestelling direct via iDEAL.

 

Betaling in termijnen.

  • iPad (2021)
  • Betalen in 48 maanden
  • Inclusief verzekering
  • Inclusief beschermhoes
  • Afhalen op school

De termijnbetaling wordt afgehandeld door jouw school, deze zal jou ook informeren over hoe dit proces verloopt.

  • De totale maandelijkse kosten voor de iPad zijn € 11,26.
  • De eenmalige aanbetaling is € 31,54 via de Amac webshop.

    Tijdens de 48 termijnen is de financierder de eigenaar van de iPad. Als alle termijnen zijn betaald, is de iPad van jou.

    Na het afronden van de bestelling in de Amac webshop betaalt u een aanbetaling van € 31,54. Dit zijn tevens de eerste 3 maanden van de afbetaling. In december 2022 start u met de betaling van de overige 45 maanden.,
Lees meer
Lees minder

 

Verzendmethode.

Thuisbezorgen

Na het plaatsten van jouw bestelling bezorgt PostNL deze binnen 2 weken veilig bij je thuis. Zodra PostNL jouw bestelling heeft ontvangen, krijg je een email met een Track & Trace-code. Hiermee kun je de levering online volgen tot het levermoment. De verzendkosten zijn € 9,95.

Afhalen in de winkel

Je kunt jouw bestelling ook afhalen bij de Amac-winkel in Den Bosch. Afhalen in de winkel is altijd gratis. Je krijgt een mailbevestiging zodra jouw bestelling voor je klaarligt.

Afhalen op school

Jouw iPad ligt klaar vanaf 20 juli tussen 08.00-16.00 op het Maurick College. Je kunt terecht tot en met 27 juli, hier start de zomervakantie. Bij het ophalen ontvang je de iPad voorzien van screenprotector en beschermhoes. Ophalen van de iPad op het Maurick College is alleen in combinatie met termijnbetaling.

 

 

Amac Zelfverzekerd Verzekering. (QSX)

Je wilt je geen zorgen hoeven maken dat er iets met de iPad van je kind gebeurt waardoor het niet meer kan werken op school. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus we vinden het belangrijk dat je een verzekering afsluit op je apparaat.

Kies je voor een verzekering, dan is een beschermende hoes verplicht omdat de verzekeraar alleen dan de schade dekt

Deze verzekering sluit je af bij verzekeraar QSX voor een periode van [x] maanden. Hiermee voorkom je onverwachte en hoge kosten door ongelukjes en/of schade.

Bij de verzekering hoort ook een Haal- & Brengservice. Als de iPad gerepareerd moet worden, wordt deze bij je thuis opgehaald en na reparatie of vervanging ook weer thuis afgeleverd. In de tussentijd krijg je van Harmony een iPad te leen.

Koop
De premie is 99,95. Dit bedrag wordt eenmalig automatisch geïncasseerd door QSX Claims. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. Bij het afsluiten van Zelfverzekerd betaal je daarnaast € 9,95 aan administratiekosten. Deze kosten betaal je direct in deze webshop.

Termijnbetaling
De verzekering is een vast onderdeel van het pakket dat je bij Termijnbetaling koopt. De verzekering kost € 3,09 per maand / 99,95 in totaal en is onderdeel van jouw maandbedrag. Dit bedrag wordt in 36 termijnen (maanden) automatisch geïncasseerd door verzekeraar QSX. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. De eerste maand komen hier nog de administratiekosten van € 9,95 bij. / Ook de administratiekosten van € 9,95 zitten al in het maandbedrag.

Na het plaatsen van jouw bestelling zal Amac jouw iPad aanmelden bij QSX Claims. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Je ontvangt het polisblad rechtstreeks van QSX Claims, nadat de levering heeft plaatsgevonden. 

Wat te doen bij schade?
Bij een defect of schade vul je eerst het QSX Claims-schadeformulier in. Daarna ontvang je per e-mail een bevestiging. In deze e-mail staan ook verzendinstructies, uitleg over hoe je jouw iPad gratis opstuurt. Het eigen risico van € 35,00 betaal je rechtstreeks aan QSX Claims.

Lees meer
Lees minder

iCare Verzekering. (Harmony)

Je wilt je geen zorgen hoeven maken dat er iets met de iPad van je kind gebeurt waardoor het niet meer kan werken op school. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus we vinden het belangrijk dat je een verzekering afsluit op je apparaat.

Kies je voor een verzekering, dan is een beschermende hoes verplicht omdat de verzekeraar alleen dan de schade dekt

Deze verzekering sluit je af bij verzekeraar Harmony voor een periode van [x] maanden. Hiermee voorkom je onverwachte en hoge kosten door ongelukjes en/of schade.

Bij de verzekering hoort ook een Haal- & Brengservice. Als de iPad gerepareerd moet worden, wordt deze bij je thuis opgehaald en na reparatie of vervanging ook weer thuis afgeleverd. In de tussentijd krijg je van Harmony een iPad te leen. Geen Pick-up&Return, dan afleveren in 1 van onze 50 winkels.

Koop
De premie is € 99,00. Dit bedrag wordt eenmalig automatisch geïncasseerd door Harmony. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. Bij het afsluiten van iCare betaal je daarnaast € 9,95 aan administratiekosten. Deze kosten betaal je direct in deze webshop.

Termijnbetaling
De verzekering is vast onderdeel van het pakket dat je bij Termijnbetaling koopt. De verzekering kost € 3,09 per maand / 99,00 in totaal en is onderdeel van jouw maandbedrag. Dit bedrag wordt in 36 termijnen (maanden) automatisch geïncasseerd door verzekeraar Harmony. Hiervoor geef je tijdens het bestellen uw IBAN-gegevens op. De eerste maand komen hier nog de administratiekosten van € 9,95 bij. / Ook de administratiekosten van € 9,95 zitten al in het maandbedrag.

Na het plaatsen van uw bestelling zal Amac jouw iPad aanmelden bij Harmony. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Je ontvangt het polisblad rechtstreeks van Harmony, nadat de levering heeft plaatsgevonden.

Wat te doen bij schade?
Neem bij schade contact op met verzekeraar Harmony via 010 - 206 86 73 (lokaal tarief). Houd het serienummer van jouw apparaat bij de hand. Het eigen risico is € 35,00.

Lees meer
Lees minder

Een beheerde iPad.

De iPad die je via deze website bestelt is een ‘beheerde’ iPad. Dit betekent dat jouw iPad automatisch is gekoppeld aan een programma waarmee jouw school instellingen, apps en content kan beheren.

Hierdoor kan de school van tevoren of tijdens de les:

  • Het juiste wifi-netwerk instellen;
  • Educatie-apps automatisch op de iPad installeren;
  • Documenten verspreiden die tijdens de les nodig zijn.

Daarnaast kan de school de iPads koppelen aan die van de docent. Hierdoor kan de docent bijvoorbeeld zorgen dat alle leerlingen in dezelfde app werken of tijdens toetsen apps blokkeren.

Door de iPad te beheren, kan de iPad optimaal worden gebruikt. Het beheren is heel efficiënt, waardoor de benodigde IT-expertise wordt beperkt, de school de kosten laag kan houden en het configuratie-proces makkelijker is. Buiten schooltijd oefent de school geen invloed uit op jouw iPad. Je kunt jouw iPad verbinden met je thuisnetwerk en jouw eigen apps downloaden. De iPad kan dan worden gebruikt zoals jij dat wilt.

Veelgestelde vragen

  • Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

    Ja, zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging van Amac. Als je binnen 30 minuten geen mail hebt gekregen, neem dan contact op met Amac via amac.nl/support

    Als jouw bestelling is verstuurd ontvang je bericht van Amac. Daarna ontvang je ook bericht over de levering. Van wie je bericht krijgt hangt af van de leveringsoptie die je hebt gekozen. Je kunt bericht krijgen van PostNL (thuisbezorgen) of Amac (afhalen in de winkel). Kies je voor de afbetalingsregeling, dan ligt je iPad vanaf 20 juli klaar op school..
  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

    Thuisbezorgd
    Jouw bestelling wordt binnen 2 weken veilig thuisbezorgd door PostNL. Als je bestelling is verzonden, ontvang je een Track & Trace-code.

    Afhalen winkel
    Je bestelling ligt binnen 2 weken voor jou klaar in de Amac Store van jouw keuze. Je krijgt bericht wanneer het zover is.

    Termijnbetaling
    Je kunt jouw bestelling afhalen op school. Jouw school informeert je over de precieze afhaaldatum en -tijd.